Verzending en ontvangst

  • Ik heb niet de juiste artikelen ontvangen. Wat nu?
    Jammer genoeg kunnen we niet altijd voorkomen dat er wel eens iets mis gaat. Stuur een e-mail met een foto om dit te melden, waarna limango samen met de klant naar een passende oplossing zal zoeken.
  • Ik heb beschadigde artikelen ontvangen. Wat nu?
    Hoewel we alles doen om het te voorkomen, kunnen artikelen defect geleverd worden of onderweg beschadigd raken. Om het probleem zo snel mogelijk op te kunnen lossen, vragen we je een beschrijving van het defect en een foto hiervan aan ons per e-mail te sturen. Hierdoor kunnen we sneller handelen en samen naar een passende oplossing zoeken.
  • Er ontbreken artikelen bij mijn levering. Wat nu?
    Het spijt ons dat de bestelling niet compleet bij je is aangekomen. Je kunt ons een e-mail sturen om aan te geven welke artikelen ontbreken. We gaan ons best doen om deze situatie zo snel mogelijk op te lossen.
  • Hoeveel bedragen de verzendkosten?
    De verzendkosten bedragen € 3,95 per bestelling. Bij een bestelling die op hetzelfde moment uit de Shop en/of uit de Acties is gedaan, wordt er ook maar één keer verzendkosten berekend. De hoogte van de verzendkosten is niet afhankelijk van het aantal producten dat je uit een verkoopactie besteld.
  • Door wie wordt mijn bestelling bezorgd?
    Je bestelling wordt verzonden via PostNL pakketten. Wanneer het pakket vanuit het magazijn onderweg is naar PostNL, sturen we je een e-mail met daarin het de Track & Trace code. Hiermee kun je via de website van PostNL volgen waar je pakket zich bevindt en wanneer het pakket bij je thuis wordt aangeboden.

    De T&T code is nog niet meteen actief. Dit betekent dat PostNL alleen een elektronische vooraanmelding heeft ontvangen, maar het pakket nog niet fysiek is aangekomen. Het pakket wordt in de regel binnen het verkrijgen van de code +- 3 werkdagen bezorgd. Mocht het drukker zijn dan normaal, bijvoorbeeld vanwege de feestdagen of een hogere aanlevering van pakketten, kan dit voor een vertraging zorgen.

    Het pakket wordt 1x door PostNL aangeboden. Mocht het pakket niet afgeleverd kunnen worden gaat je bestelling naar de voor jou dichtstbijzijnde
    PostNL afhaallocatie waar je 7 dagen de tijd hebt om het op te halen wanneer jou dat uitkomt.
  • Wat is de status van mijn bestelling?
    Je ziet de status van je bestelling in het menu "Mijn bestellingen" in "Mijn Account". Hier staat een opsomming van al je bestellingen met daarbij de actuele status. Zo kun je hier zien of je bestelling geplaatst, betaald, verzonden en bezorgd is. Ook kun je het hier zien als je een van je bestellingen retour hebt gezonden.


    Als je op een bestelling klikt kun je ook de details van je bestelling zien: welke producten je precies hebt besteld en de verwachte levertijd.
  • Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
    In plaats van een vast assortiment, biedt limango iedere dag nieuwe verkoopacties van selecte merken aan met een flinke korting tussen de 30% en 70%. Alle verkoopacties hebben een looptijd van 2 tot 4 dagen en de producten zijn in beperkte hoeveelheid beschikbaar. Na afloop van de verkoopactie bestellen we de artikelen bij de fabrikant. Door zo te werk te gaan, kunnen we je de producten zeer voordelig aanbieden. Houd hierdoor rekening met een levertijd van twee tot vier weken.

    Je vindt de levertermijn onder de details van je bestelling in "Account", onder het kopje "Mijn bestellingen". Mocht deze termijn veranderen, dan informeren we je daar natuurlijk zo snel mogelijk per e-mail over.

    Naast de verkoopacties hebben we ook nog een shop. In de shop kun je veel verschillende merken vinden van artikelen die we al op voorraad hebben. Bestellingen uit de shop worden dan ook binnen 3-5 werkdagen bij je afgeleverd.
  • Kan ik mijn artikelen ruilen?
    Het is bij limango niet mogelijk om artikelen te ruilen voor bijvoorbeeld een andere maat of een andere kleur. Dat heeft met onze werkwijze te maken. In plaats van een vast assortiment, biedt limango iedere dag nieuwe verkoopacties van selecte merken aan met een flinke korting tussen de 30% en 70%. Alle verkoopacties hebben een looptijd van 2 tot 4 dagen en de producten zijn in beperkte hoeveelheid beschikbaar. Na afloop van de verkoopactie bestellen we de artikelen bij de fabrikant. Door zo te werk te gaan, kunnen we je de producten zeer voordelig aanbieden. Dit betekent wel dat we geen eigen voorraad hebben en dus geen andere maat of kleur kunnen nasturen.
  • Kan de levertijd aangepast worden?
    Helaas kunnen wij geen invloed uitoefenen op de levertijden van bestellingen.

    Dit komt doordat er pas besteld wordt bij de leverancier na afloop van de actie, daarna wordt het naar ons verstuurd, verpakt en opgestuurd naar de klant.

    Je pakketje zit dus in een verzendproces waar tussendoor geen wijzigingen in aangebracht kunnen worden. Onze leveranciers zitten verspreid over heel Europa en duurt het daardoor wat langer dan bij andere webwinkels.
  • Kan mijn bestelling ook in het buitenland geleverd worden?
    limango kan alleen aan een Nederlands adres leveren.