Retourneren

  • Hoe kan ik contact opnemen met limango?
    Je kan ons altijd een e-mail sturen via de klantenservice.. We streven ernaar binnen 2 werkdagen je e-mail te beantwoorden. Houd rond de feestdagen rekening met een langere reactietijd.
  • Wat kost een retourzending voor mij?
    Indien je de gehele of een gedeelte van de bestelling retourneert, dan ontvang je ook de verzendkosten, mits betaald, a € 3,95 terug.

    De directe kosten van retourzenden van artikelen, a € 5,70, komen voor jouw rekening. Dit is om de kosten te dekken die ook wij kwijt zijn aan onze vervoerders vanaf het sorteercentrum in Zwolle tot aan ons magazijn. De retourkosten houden we in op het terug te storten bedrag. Mocht je door een fout van ons artikelen terug willen sturen, dan komen de retourkosten natuurlijk voor onze rekening.
  • Hoe verzend ik een retourzending?
    Een retourzending kun je via je klantenaccount aanmaken en werkt als volgt:
    - Je gaat in je account naar "Mijn bestellingen"

    - Klik op de bestelling waar het om gaat (bestelnummer klikken)

    - Klik vervolgens onderaan de pagina op RETOUR/PROBLEEM MELDEN

    - Daar meld je de producten aan die je terug wilt sturen

    - Het formulier dat daarbij ontstaat print je uit en doe je in het pakket

    - Op de tweede pagina vind je het retouradres

    - Het pakket verstuur je via PostNL terug naar ons

    - Vraag bij het afgeven altijd om het afgiftebewijsje en zorg ervoor dat je deze bewaart tot de retourzending in ons magazijn is verwerkt.
  • Hoe kan ik artikelen retour zenden?
    Uiteraard is het mogelijk om artikelen die je bij limango hebt gekocht te retourneren.

    Binnen 14 dagen na het in ontvangst nemen van het pakket dien je de retourzending in je klantenaccount aangemeld te hebben. Vanaf het moment van het aanmelden van de retourzending in je klantenaccount hebt je nog eens 14 dagen om het pakket naar een PostNL postkantoor bij jou in de buurt te brengen.

    Een retourzending kun je via je klantenaccount aanmaken en werkt als volgt:
    - Je gaat in je account naar "Mijn bestellingen"
    - Klik op de bestelling waar het om gaat (bestelnummer klikken)
    - Klik vervolgens onderaan de pagina op RETOUR/PROBLEEM MELDEN
    - Daar meld je de producten aan die je terug wilt sturen
    - Het formulier dat daarbij ontstaat print je uit en doe je in het pakket
    - Op de tweede pagina vind je het retouradres
    - Het pakket verstuur je via PostNL terug naar ons
    - Vraag bij het afgeven altijd om het afgiftebewijs en zorg ervoor dat je deze bewaart tot de retourzending in ons magazijn is verwerkt.

    De directe kosten van een retourzending a € 5,70 worden in mindering gebracht op het terug te ontvangen bedrag.

    Het is trouwens geen probleem om artikelen uit meerdere bestellingen in 1 doos naar ons te retourneren om retourkosten te besparen.

    Wanneer er iets aan een bestelling mankeert, verkeerde maat/kleur of er is een defect, dan zal limango de retourkosten overnemen. We vragen je vriendelijk om de retourzending onder de retourreden Defect/beschadigd of Verkeerde levering aan te melden en kort op te schrijven wat er niet klopt met het product. Je kunt uiteraard ook een e-mail, eventueel met beeldmateriaal, naar klantenservice.
    sturen, zodat wij van de klantenservice meteen een notitie in je klantenaccount kunnen plaatsen, zodat er geen retourkosten voor de retourzending berekend zullen worden.
  • Er zit geen retourbon bij mijn bestelling. Wat nu?
    Er wordt geen retourbon meegeleverd, maar deze kun je zelf afdrukken. Klik hiervoor op ”Mijn bestellingen” in je account. Daar zie je bij je bestelling "Retourzending aanmelden". Volg de instructies op om je retourzending aan te melden en het retourformulier met etiket af te drukken.

    Je kan op ieder gewenst moment je aangemelde retourzendingen bekijken onder "Mijn retourzendingen" en het retourformulier met etiket afdrukken.
  • Herroepingsrecht
    Je hebt het recht de bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de directe kosten voor retour van je huis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je het formulier downloaden op onze website. Deze is te vinden onder: "algemene voorwaarden". Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
  • Hoe kan ik meerdere artikelen uit verschillende bestellingen in 1 pakket retourneren?
    Je kan meerdere artikelen uit verschillende pakketten in 1 pakket aan ons terug sturen. Stuur een email met daarin de bestelnummers waaruit je producten terug wilt sturen. Wij maken dan een aantekening in je account, zodat er niet onterecht retourkosten worden ingehouden. Meld wel alle artikelen aan als retour en doe alle uitgeprinte retourbonnen in de doos.
  • Wanneer wordt mijn retourzending verwerkt?
    Na verzending duurt het even voordat een retourzending bij ons binnenkomt en verwerkt is. De verwerking van de retour en het terugstorten van het aankoopbedrag (minus de retourkosten) duurt normaal gesproken twee a drie weken. Na ontvangst en verwerking van de retour ontvang je een bevestigings-e-mail. Wij boeken het geld altijd terug naar de rekening waarmee de bestelling geplaatst is.
  • Wat mag ik niet retourneren?
    Volgende producten kunnen na het passen niet meer worden teruggenomen:

    - volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifiek persoon bestemd zijn (zoals een maatpak of een fotoalbum met daarin foto's van de consument);
    - producten die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben (zoals bloemen of eten);
    - producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiene en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken (zoals ondergoed, badkleding, oorbellen en cosmetica-artikelen zoals parfum;
    - producten die na levering door hun aard onherroepelijk zijn vermengd met andere zaken (zoals beton);
    - alcoholische dranken waarvan de prijs bij de koop is overeengekomen, maar waarvan de levering pas kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankellijk is van schommelingen op de markt waar u geen invloed heeft;
    - audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling na levering is verbroken (zoals cd's en dvd's);
    - kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van een overeenkomst voor de geregelde levering van dergelijke publicaties (een abonnement)


    De klant is verantwoordelijk voor elke vorm van waardevermindering van producten, als gevolg van bijvoorbeeld het gebruik dat verder gaat dan nodig is om te beslissen of je het product wilt houden.


    In geval van twijfel of je een product mag terugsturen, dan kun je natuurlijk altijd contact opnemen met de klantenservice van limango.
  • Waarop wordt mijn retourbedrag teruggestort?
    Het retourbedrag wordt teruggestort op dezelfde rekening waarmee je de bestelling hebt betaald. Als je met Paypal hebt betaald, wordt het bedrag op je Paypal-account tegoed geschreven. Afhankelijk van je instellingen kan het geld daar als saldo op blijven staan.
  • Mag ik een product zelf retourneren?
    Indien ons retourformulier en etiket niet worden gebruikt, kunnen wij niet garanderen dat het retourpakket aankomt. Dit is dus op eigen risico. Gelieve voor de zekerheid ook geen enveloppen te gebruiken, maar een klein pakket.

    Helaas kan een retourzending niet in een envelop geretourneerd worden. We vragen je vriendelijk de retourzending in de originele verpakking voorzien van retourformulier en -etiket naar ons antwoordnummer te sturen. Alleen op die manier is de inhoud verzekerd. Ik raad je ook aan om het afgiftebewijs dat je krijgt voor het retourpakket goed te bewaren, totdat het retourbedrag is teruggestort.
  • Mag ik een retourzending zelf frankeren?
    Het is niet mogelijk om een retourzending zelf te frankeren. Het retourneren naar limango gaat via een antwoordnummer. Wij brengen achteraf € 5,70 retourkosten in rekening.
  • Hoe retourneer ik pakketten groter dan 175x78x58 en zwaarder dan 31,5kg?
    Pakketten die groter dan 175x78x58 cm en zwaarder dan 31,5 kg zijn, worden niet aangenomen bij een afgiftepunt van PostNL. Deze artikelen zijn namelijk te groot en te zwaar. De vrachtafdeling van PostNL haalt deze artikelen op bij je thuis. Bij pakketten die opgehaald worden door PostNL, komen de gebruikelijke, directe kosten a € 5,70 voor het terugzenden van goederen voor jouw rekening.

    Stuur om een afhaalopdracht aan te vragen een mail naar de klantenservice.