limango maakt gebruik van cookies, onder andere om de website geanonimiseerd te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Met de cookies volgen wij en derde partijen je internetgedrag binnen en/of buiten onze website. Door gebruik te maken van deze website, of door op ‘Ga verder‘ te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Lees meer

Retourneren

  • Mag ik een product zelf retourneren?
    Indien onze retourbon en etiket niet worden gebruikt kunnen wij niet garanderen dat het aankomt. Dit is dus op eigen risico. Gelieve voor de zekerheid ook geen enveloppen te gebruiken, maar een klein pakket.
  • Hoe kan ik contact opnemen met limango?
    Je kan ons altijd een e-mail sturen via de klantenservice.. Een antwoord krijg je binnen 1 werkdag. Houd rond de feestdagen rekening met een langere reactietijd.
  • Wat kost een retourzending voor mij?
    Indien je de gehele of een gedeelte van de bestelling retourneert, dan ontvang je ook de betaalde verzendkosten a 3,95 euro terug.

    De directe kosten van retourzenden van artikelen, a 5,70 euro, komen voor jouw rekening. Dit houden we in op het terug te storten bedrag. Mocht je door een fout van ons artikelen terug willen sturen, dan komen de retourkosten natuurlijk voor onze rekening.
  • Hoe verzend ik een retourzending?
    Een retourzending kun je via je account aanmaken en werkt als volgt:

    - Je gaat in je account naar "Mijn bestellingen"

    - Daar meld je onder "Retourzending aanmelden" de producten aan die je terug wilt sturen.

    - Het formulier dat daarbij ontstaat print je uit en doe je bij het pakket.

    - Op de tweede pagina vind je het retouradres.

    - Het pakket verstuur je via PostNL terug naar ons.

    - Vraag bij het afgeven altijd om het verzendbewijs en zorg ervoor dat je deze bewaart tot het pakketje bij ons retour is gekomen.
  • Hoe kan ik artikelen retour zenden?
    Je kunt de artikelen altijd binnen 14 dagen na ontvangst eenvoudig aan ons terugsturen. Meld hiervoor je retourzending aan via je account. Klik op "Mijn bestellingen" en dan op "Retourzending aanmelden". Hier kun je een retourformulier aanmaken. Mocht je de artikelen pas na 14 dagen retour willen sturen, neem dan vooraf aan het retourneren contact op met onze klantenservice.

    Print het formulier uit en stop het bij je producten in de retourzending. Het retouretiket, dat je onderaan op de retourbon kan vinden, knip je uit en plak je op het pakket. Nu hoef je alleen het pakket nog af te geven bij een PostNL postkantoor bij jou in de buurt. Vraag bij het PostNL postkantoor om een verzendbewijs: dit is je garantiebewijs van de verzending. Bewaar het verzendbewijs totdat wij het geld op je rekening terug hebben gestort.


    De directe kosten van een retourzending a 5,70 euro worden in mindering gebracht op het terug te ontvangen bedrag.
  • Er zit geen retourbon bij mijn bestelling. Wat nu?
    Er wordt geen retourbon meegeleverd, maar deze kun je zelf afdrukken. Klik hiervoor op ”Mijn bestellingen” in je account. Daar zie je bij je bestelling "Retourzending aanmelden". Volg de instructies op om je retourzending aan te melden en het retourformulier met etiket af te drukken.

    Je kan op ieder gewenst moment je aangemelde retourzendingen bekijken onder "Mijn retourzendingen" en het retourformulier met etiket afdrukken.
  • Herroepingsrecht
    Je hebt het recht de bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de directe kosten voor retour van je huis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je het formulier downloaden op onze website. Deze is te vinden onder: "algemene voorwaarden". Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
  • Hoe kan ik meerdere artikelen uit verschillende bestellingen in 1 pakket retourneren?
    Je kan meerdere artikelen uit verschillende pakketten in 1 pakket aan ons terug sturen. Stuur een email met daarin de bestelnummers waaruit je producten terug wilt sturen. Wij maken dan een aantekening in je account, zodat er niet onterecht retourkosten worden ingehouden. Meld wel alle artikelen aan als retour en doe alle uitgeprinte retourbonnen in de doos.
  • Wat mag ik niet retourneren?
    Volgende producten kunnen na het passen niet meer worden teruggenomen:

    - volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifiek persoon bestemd zijn (zoals een maatpak of een fotoalbum met daarin foto's van de consument);
    - producten die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben (zoals bloemen of eten);
    - producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiene en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken (zoals ondergoed, badkleding, oorbellen en cosmetica-artikelen zoals parfum;
    - producten die na levering door hun aard onherroepelijk zijn vermengd met andere zaken (zoals beton);
    - alcoholische dranken waarvan de prijs bij de koop is overeengekomen, maar waarvan de levering pas kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankellijk is van schommelingen op de markt waar u geen invloed heeft;
    - audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling na levering is verbroken (zoals cd's en dvd's);
    - kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van een overeenkomst voor de geregelde levering van dergelijke publicaties (een abonnement)


    De klant is verantwoordelijk voor elke vorm van waardevermindering van producten, als gevolg van bijvoorbeeld het gebruik dat verder gaat dan nodig is om te beslissen of je het product wilt houden.


    In geval van twijfel of je een product mag terugsturen, dan kun je natuurlijk altijd contact opnemen met de klantenservice van limango.
  • Wanneer wordt mijn retourzending verwerkt?
    Na verzending duurt het even voordat een retourzending bij ons binnenkomt en verwerkt is. De verwerking van de retour en het terugstorten van het aankoopbedrag (minus de retourkosten) duurt normaal gesproken twee a drie weken. Na ontvangst en verwerking van de retour ontvang je een bevestigingsemail. Wij boeken het geld altijd terug naar de rekening waarmee de bestelling geplaatst is.
  • Waarop wordt mijn retourbedrag teruggestort?
    Het retourbedrag wordt teruggestort op dezelfde rekening waarmee je de bestelling hebt betaald. Als je met Paypal hebt betaald, wordt het bedrag op je Paypal-account tegoed geschreven. Afhankelijk van je instellingen kan het geld daar als saldo op blijven staan.
  • Mag ik een retourzending zelf frankeren?
    Het is niet mogelijk om een retourzending zelf te frankeren. Het retourneren naar limango gaat via een antwoordnummer. Wij brengen achteraf 5,70 euro retourkosten in rekening.
  • Hoe retourneer ik pakketten groter dan 175x78x58 en zwaarder dan 31,5kg?
    Pakketten die groter dan 175x78x58 en zwaarder dan 31,5kg zijn worden niet aangenomen bij een afgiftepunt van PostNL. Deze artikelen zijn namelijk te groot en te zwaar. De vrachtafdeling van PostNL haalt deze artikelen op bij je thuis. Bij pakketten die opgehaald worden door PostNL, komen de gebruikelijke, directe kosten a 5,70 euro voor het terugzenden van goederen voor jouw rekening.

    Stuur om een afhaalopdracht aan te vragen een mail naar de klantenservice.